menstrualrecordings
To receive our NEWSLETTER enter your e-mail
address into the form below then click 'Submit'.
news. releases. shop. artists. distro. e-mail. follow us. ................................... maurizio bianchi. claudia guglielmetti.


M.B. - GENE - P (SECOND EDITION)

Format : CD-R
Edition : 76 copies
Release date : 4 December 2011
Cat# : LH26

Status : SOLD OUT


Track list:

1 [mp3]
2 [mp3]


Originally released as a private cassette in 1980.

Second edition of this classic M.B. recordings.
Limited edition of 76 copies in 7" gatefold cover with hand pasted artwork.
Professionally printed cd-r. Both covers and discs are numbered.



________________



Review from Vitalweekly.net

'Gene P' was released as a cassette in 1980, and among the true Bianchi devotees old = best.
On the first track (both tracks are untitled) Bianchi uses tape-loops of what could vaguely sound like gamelan music, or wind chimes. Its music with not many changes, music that is not loud and actually quite pleasing.
The other side is more experimental. It uses vinyl, scratchy vinyl that is, with the needle jumping all over the place. Its a bit much experiment for the sake of experiment for me here. A most typical work from the years of cassette releases.
Had it not been by Maurizio Bianchi, would it see a re-issue on CD in 2010? Most likely not. That first track? Yes, absolutely.

FdW




From Rockerilla issue 356 April / May 2010

M.B. - Gene-P

Vote 7/10

Un elemento distintivo della Menstrual Recordings è l'elegante taglio grafico che correda i propri manufatti. Non fa eccezione l'ultima sfornata di CD quasi tutti appannaggio di Maurizio Bianchi. Il primo della serie è la ristampa di una cassetta privata che il rumorista milanese realizzò nel 1980 secondo lo spirito "DIY" di allora. Requisito questo che emerge ancora dallo stile casalingo di "Gene-P", dal grumoso sapore vintage delle grezze tessiture analogiche. Avrei una teoria circa l'origine del titolo, da tradurre forse come una trascrizione di Genesis P-Orridge per omaggiare il padre della musica postindustriale? La massa cartilaginosa di droni palpitanti che pervade l'opera cementa tale tesi, greve saturazione di apnee catatoniche tesa ad azzardare teoremi di ricerca estrema mai dipanati.

Aldo Chimenti